Dlaczego wspomina się o kryzysie w turystyce?

Dlaczego wspomina się o kryzysie w turystyce? Bowiem w wielu przypadkach oraz sytuacjach taki właśnie ma miejsce, odczuwają je przede wszystkim kraje jakie przez wiele ostatnich lat wręcz żyły z turystyki a dzisiaj skazane są na potrzebę generowania z tego tytułu ogromnych strat, taka sytuacja ma miejsce w Egipcie, Tunezji, Maroku czy wielu innych krajach. Należy się cieszyć, iż kryzys ominął również Polskę, choć w przeszłości zastój na rynku turystycznym był czymś widocznym zwłaszcza w innych regionach niż najbardziej popularnych to jednak od kilku lat widać znaczące ożywienie. Kryzys w turystyce to efekt przemian zwłaszcza politycznych, gospodarczych oraz społecznych choć niekiedy również destabilizacji na optymalnej do tego płaszczyźnie, niekiedy bazowaniu wciąż na tym samym a przecież turysta oczekuje czegoś nowego, poszukuje wyzwań by poszerzać swoje doświadczenie, wiedzę lub kreować własne spojrzenie na świat. Europejskie kraje takie jak Grecja, Francja oraz Hiszpania już od dłuższego czasu walczą z kryzysem imigracyjnym, setki tysięcy a nawet już miliony obywateli afrykańskich państw przybywa do nich w celu lepszego życia lecz wprowadzając jednocześnie zamęt. Oczywiście na arenie międzynarodowej ruch turystyczny jest coraz większy a coraz to nowsze kierunki, regiony czy miejsca w jakie zamierzamy się udać pozwalają spojrzeć na turystykę z nieznanej dotychczas perspektywy. Także Polska zyskuje w oczach zagranicznych turystów, tutaj warto dostrzec pewną ciekawą tendencję, a mianowicie na miejsce zachodnich turystów przybywają ci zza wschodniej granicy a nawet najdalszych zakątków Azji. Trzeba także pamiętać, iż nasz kraj dba o walory turystyczne, promuje je w optymalny do tego sposób jednocześnie z roku na rok powierza coraz większe środki finansowe w rewitalizację, odnowienie czy konserwację miejsc i zakątków cieszących się zainteresowaniem turystów lub posiadających w tej sytuacji jasno określoną wartość. Kryzys w turystyce odbija się nie tylko na gospodarce danego regionu czy kraju, ale również jego prestiżu czy też dotychczasowej pozycji jaką posiadał.